The Secret generatie …

Misschien heb je de film “The Secret” gezien of misschien niet …
Als je hem niet gezien hebt, kijk dan zeker op Netflix 😉

De Secret gaat over het eeuwenoude geheim dat alleen de rijkste en invloedrijkste mensen ter wereld zouden kennen. En in deze film wordt het geheim dan gedeeld …
Nu, uiteindelijk gaat het over de wet van de aantrekkingskracht. (law of attraction)

Of je hier al dan niet in geloofd, dat is verder bijzaak.
Dat de wet van de aantrekkingskracht werkt of niet werkt is ook even bijzaak.
In de film ‘The Secret’ ontbreekt een belangrijk onderdeel, wat ik straks met je zal delen …

Maar het heeft vandaag wel op een bepaalde manier effect op de maatschappij.

Laat me dan ook het volgende verhaal vertellen.

Er was eens een online marketeer die online informatie producten verkocht over hoe online een business op te bouwen. Nu, wat hij in zijn product deelde aan info was echt waardevol en de investering die hij ervoor vroeg was het meer dan waard.

Hij was gestart met het aan te bieden via fysieke lezingen en online advertenties.
Dat ging best goed voor een paar jaar.
Maar op een bepaald moment merkte hij dat er toch minder mensen op af kwamen.

Hij had eigenlijk zijn vijver met ideale klanten leeg gevist dus het was moeilijker om veel nieuwe vissen te vinden.

De oplossing was op zoek gaan naar een nieuwe vijver natuurlijk.
En hij ging adverteren op mensen die “The Secret” als interesse of zoekwoord hadden gebruikt.
En ja, de nieuwe vijver bleek best goed te zijn.
Veel gretige vissen die op zoek waren naar hoe ze van thuis, achter hun computer, een business konden opbouwen.

De pakketjes gingen goed over de toonbank om het zo te zeggen.
Nu, zijn product was echt goed en daarom gaf hij ook 12 maanden garantie.
Met de info die je vind in het product kan je je huidige business flink laten groeien en als je een nieuwe start gaat maken, ga je alvast veel verder staan dan de bestaande jongens die zijn blijven stilstaan.

Maanden ging alles super goed. Deze nieuwe vijver was eigenlijk nog beter als de vorige. Veel mensen die op zoek waren naar de info en goede ideeën.

Maar na 10 maanden gebeurde er iets vreemds.
Daar waar in de oude vijver bijna nooit iemand zijn geld had teruggevraagd, waren er nu toch al enkele mensen die hun geld terug begonnen te vragen.

Nu, eerst wat het niet alarmerend maar hoe dichter naar de 12 maanden, hoe meer mensen hun geld kwamen terugvragen
Als 10-20% geld begint terug te vragen … dat is misschien een teken … financieel nog te overbruggen …
Maar uiteindelijk ging meer dan de helft zijn geld terugvragen … dat werd dan wel een probleem … want het geld was niet alleen ‘winst’ maar het was ook om support en mensen te betalen.

Dus plots stond zijn business in brand …
Nu, hij ging natuurlijk uitzoeken waarom plots al die mensen kwamen klagen dat het programma niet werkte.
De jaren ervoor kreeg hij alleen maar lof. En de enkele klanten uit de oude vijver waren nog steeds tevreden.

Uiteindelijk kwam hij er achter waar de oorzaak lag.
De vijver waar hij in aan het vissen was.
Ja, zij wilden best een online business bouwen en veel geld verdienen.
Ja, ze wilde best 3000€ investeren om die kennis op te doen …
Ja, ze dachten dat er alleen aan denken voldoende zou zijn om dit te realiseren …

Alle mensen die hun geld terug vroegen, moesten wel de boeken en cd’s terugsturen.
Ze zagen snel dat heel veel dozen eigenlijk nooit opengedaan waren.
Dat veel boeken en cd’s nooit gelezen of bekeken waren …

Hij ging dan ook met enkele van hen spreken. En uiteindelijk kwam hij er achter waar het mis ging.
Omdat hij in de vijver van mensen ging vissen die interesse hadden in “The Secret” bleek dat velen van hen het advies uit deze film opvolgden.

Denk aan iets en je zal het krijgen.
Maar wat velen dus niet weten, is dat het 2de deel van de film nooit gemaakt gemaakt werd …

Er ontbreekt dus een belangrijk deel! Dat je met gedachten uiteindelijk je resultaten zal bepalen, daar ben ik het mee eens!
MAAR je moet deze gedachten wel ondersteunen met ACTIES die je het gewenste resultaat zullen opleveren!

Dat detail ‘ACTIE ondernemen’ ontbrak dus bij die mensen in wiens vijver hij aan het vissen was.

En dat is net wat ik vandaag merk in de maatschappij. Heel veel mensen willen iets. Iets anders. Maar het blijft bij ‘er aan denken’.
Er iets aan doen … actie ondernemen … dat lijkt moeilijker en moeilijker te worden.

Mijn vraag aan jou, ben jij bereid om echt ACTIE te ondernemen?
Ik kan door een paar diepgaande vragen te stellen, snel te weten komen wat jij echt wil in je leven.
Maar ik zie minder en minder mensen die de juiste actie willen ondernemen om uiteindelijk te bereiken wat ze ECHT willen.
Ben jij bereid om echt actie te ondernemen + te doen en te bereiken wat je echt wil?
Of blijft het bij het denken en dromen?

De wet van de aantrekkingskracht is echt maar werkt alleen als je de ACTIES onderneemt om die dingen te ontvangen die je wil.

 

 

Facebooktwittergoogle_pluslinkedin
Peter Wuyts
 

Klik hier om een reactie achter te laten 0 reacties