Google AdWords Tips
In dit artikel worden een paar Google AdWords Tips besproken zodat je door het bos de bomen kan blijven zien. Hoe kan jij jouw campagnes beter en overzichtelijk maken?
- Gebruik omschrijvingen in je links.
Dit wordt vaak over het hoofd gezien maar is wel heel bruikbaar.
Op deze manier kan jij jouw links meer laten opvallen en de bezoekers triggeren met wat achter de links verscholen zit. Zorg dat je beide regels gebruikt bij de omschrijving.
- Zorg voor aparte mobiele advertenties.
Bijna iedereen heeft een GSM of smartphone. Als je product hiervoor geschikt is, is het raadzaam om hier aparte advertenties voor te maken. Heel belangrijk hier: hou het kort en bondig en vergeet het vakje “mobiel” niet aan te vinken.
Je kan je url mobiel-proof maken door er een “m” voor te zetten.
- Je kan de kwaliteitsscore als indicator voor je campagne gaan gebruiken.
Je kunt veel scripts toevoegen aan je AdWords account. Verschillende hiervan zijn gratis.
Een belangrijke is het kwaliteitsindicator script dat de score van de kwaliteit van je campagne automatisch bijhoudt.
Met het script kan je het gemiddelde over je campagnes laten berekenen, zo wordt duidelijk wat er nog verbeterd kan worden. Zo speelt bijvoorbeeld de relevantie van je teksten een heel belangrijke rol. Je kan de scores op bijvoorbeeld maandelijkse basis laten downloaden in een tekstbestand.
Eens het juiste script gedownload, klik je in je AdWords account op “bulkbewerkingen” en nadien ga je naar “scripts” om je script te activeren.
- Maak gebruik van remarketing (met of zonder banners).
Het is redelijk makkelijk en effectief om een remarketing campagne aan te maken. Dit is handig voor mensen die je site bezoeken maar niets doen …
Je kunt beginnen met tekstadvertenties. Later kun je hier eventueel nog banners of dergelijke aan toevoegen om alles beter te laten opvallen. Het is wel belangrijk om aparte advertentiegroepen aan te maken want anders kan je de resultaten niet gescheiden houden.
- Maak gebruik van advertentieplanning.
Zo hou je de controle over wanneer en waar je advertenties te zien zijn. Zo kan je de campagne afstemmen op de gedragingen van de doelgroep.