Enkele woorden die ervoor zorgen dat jij overtuigender overkomt.

“Je bent natuurlijk vrij om te kiezen …”
Enkele woorden die een grote impact zullen hebben!!!

Als jij jouw successen wilt verdubbelen, maak dan gebruik van deze woorden.

“Je bent natuurlijk vrij om te kiezen …”

Heel eenvoudig mensen eraan herinneren dat ze de mogelijkheid hebben om te kiezen, zal ervoor zorgen dat jij veel overtuigender overkomt. Hoe je het juist formuleert, dat maakt niet echt uit als het er maar op neerkomt dat de persoon die je probeert te overtuigen, zich niet verplicht voelt om te doen wat jij zegt.
Hierover werd aan d
e Western Illnois University onderzoek verricht door Christopher Carpenter. Hij voerde een analyse uit van 42 wereldwijde onderzoeken met zo’n 22.000 deelnemers.

Volgens Roger Dooley, een neuromarketeer, wordt “Je bent natuurlijk vrij om te kiezen …”niet echt vaak gebruikt omdat verkopers er zich vaak onwennig bij voelen. Het lijkt wel of ze geen vertrouwen hebben in hun eigen producten. Verkopers maken daarom gebruik van andere technieken die vaak helemaal niet het gewenste effect hebben.
De enige reden waarom “Je bent natuurlijk vrij om te kiezen …” in een verkoopsituatie minder goed werkt, is als mensen toch al sceptisch tegenover je verkooppraatje staan. Je product of dienst moet een aantoonbare meerwaarde hebben voor de koper.
Enkele voorbeelden van hoe “Je bent natuurlijk vrij om te kiezen …”kunt gebruiken:

Downloaden van een e-boek
Het boek ‘Gezonde voeding’ belooft je het volgende: “Gezonde voeding combineert de moderne inzichten over voeding vanuit het perspectief van de wetenschap, voeding journalistiek, economie en marketing. Gezonde voeding, wijst je op een flink aantal misstanden van het westerse voedingspatroon en de gevolgen die dit heeft op je gezondheid en je welbevinden. En hoe kleine veranderingen in je voedingspatroon leiden tot grootse resultaten.”
Kortom: Als je wilt weten hoe het nu echt zit met gezonde voeding, dan lees je het in ‘Gezonde voeding’ …
“Je bent natuurlijk vrij om te kiezen …”

Cursus optimalisatie zoekmachine
Iedereen wil scoren in Google en bovenaan staan in Google. Voor een Cursus Zoekmachine Optimalisatie kun je beloven dat ‘je de snelste en veiligste manier leert om bovenaan in Google te komen’.
Kortom: die cursus is de kans om te scoren in Google.

“Je bent natuurlijk vrij om te kiezen …”
Ere wie eer toekomt. Dit artikel is geïnspireerd op een post van Roger Dooley’s “Four Word That Double Persuasion”.

Facebooktwittergoogle_pluslinkedin
Peter Wuyts
 

Klik hier om een reactie achter te laten 0 reacties