Een mooie auto is niet alles …

Een mooie auto met een volle tank is leuk maar het is zeker niet alles; zeker als je vergeet om je bestemming te bepalen. Denk daar maar eens goed over na … en dan heb ik het vooral ook over jouw marketing en jouw website. Je kan de mooiste wagen/website hebben, met de mooiste features/volle tank, maar als je op de website geen strategie hebt en je hebt niet bepaald voor wie die website bedoeld is, dan gaat die website je heel waarschijnlijk niets opleveren. Ik zie heel vaak websites die wel mooi zijn maar een onduidelijke boodschap geven.

Om te beginnen: als ik op een website binnen de twee tellen niet zie wat het doet, wat het kan opleveren, welk probleem het kan oplossen, dan ben ik meteen weer weg. Verder is de kans dat ik nooit nog op die website terugkom reëel. Dus voor een website is het heel belangrijk dat mensen meteen zien wat het doet en welk probleem de site voor hen kan oplossen.

Stel: je website is op dat punt in orde maar de communicatie, de tekst op je website is niet geschikt voor het doelpubliek waar je voor werkt … Dan zijn de mensen ook meteen weer weg.

Het is dus heel belangrijk dat het verhaal dat je brengt en de communicatie die je voert op je website of welk medium dan ook, aangepast is aan de markt waarvoor je wil werken. Aan jouw ideale klant dus. Hoe wil die het verhaal dat je hebt te vertellen consumeren? Als dat niet klopt, gaan de klanten heel snel weer weg van je website. Denk dus niet alleen aan hoe mooi je website eruitziet, denk vooral na over de inhoud, de vorm en de boodschap die je overbrengt naar je potentiële klanten.

Hoeveel nieuwe klanten levert je website nu op?

Facebooktwittergoogle_pluslinkedin
Peter Wuyts
 

Klik hier om een reactie achter te laten 0 reacties